tisdag 7 november 2017

Foamiran men inte blommor

Ofta när jag kör mig nya tekniker eller ser nya material så tänker jag -Men vad kan man göra mer? Och när foamiran dök upp som nytt material lärde sig hela pyssel Sverige att göra snygga fluffiga blommor av foamiran. Men var mer kan man använda detta roliga material till?

Min tanke är andra dekorationer där man vill ha 3D feeling! Här har jag gjort vingar i foamiran. Enklast är det ju så klart om man kan stansa ut med dies eller punchar men här har jag stämplat vingar på foamiran och klippt ut. Sedan har jag värmt, skrynklat och töjt precis som med blommorna. 


Tagen i övrigt är infärgad med distresser och masken är från Andy Skinner.
Stämpeln är från egna gömmor och tillverkas inte längre. Stänken i guldturkos och glittrigt brunt finns i butiken.


Är det något ni undrar över så hojta bara! 



Material använt:
Foamiran
Distresser
Stencil från Andy Skinner
Splash i guldturkos och glittrigt brunt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar