fredag 28 juli 2017

You are my star

Förra veckan visade jag en canvas kallad "You are my sunshine" och nu kommer syskon tavlan till den som heter You are my star.


Den är gjord efter samma live sändning på Facebook som inspirerade mig senast och teknikerna är ungefär samma förutom bakgrunden på canvas och hjärta. Där har jag strukit ut akrylfärg i lodräta linjer och suddat ut dessa.


Kanterna är sotade och hjärtat är här fäst på naturell curly moss. Ansiktet. som jag gjort i lera i en form, har jag bara ändrat på i pannan och sedan monterat det på en metall dekoration från mina gömmor. Ansiktet är färgat med shiny powder i svart. Några utstansade cirklar och stjärnor bidrar till helheten tillsammans med mycket splash i svart, rosa och vitt.


Avslutningsvis en titel från en dymo apparat och lite glitter strött över hela tavlan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar