onsdag 14 juni 2017

Hjärtligt kort

Jag älskar stämplar, vissa mer än andra och denna är en favorti även om jag kanske inte använder den jätte ofta. Men för att den skulle få vara stjärna för en dag så gjorde jag ett färgstarkt men ändå CAS (clean and simple) kort.


Jag började med att göra en bakgrund med 13@rts rainbow colors på mixed media cardstock (som klarar vätan bra). När bakgrunden var riktigt torr stämplade jag med en svart vattenfast dyna för att få stämpeln riktigt krispig och tydlig.


I hjärtat har jag målat med pensel och 13@rts mist pearl silver. I vissa vinklar är det i princip osynligt och i vissa helt silver som ni kan se på bilden.

Vita titeln är stansad med Tim Holtz färdiga ord. Och underrubriken i svart är från 13@rts ark med ord och bilder.

Säg bara till om ni undrar något och passa på att ha en underbar dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar