onsdag 29 mars 2017

Trollslända

Av någon underlig anledning har jag blivit väldigt förtjust i trollsländor! Jag tror att det har med min sjukskrivning för utmattning att göra och att jag körde mig att en trollslända kan symbolisera förändring, och förändring är något jag verkligen behöver under året! 


Jag använder anteckningsböcker som är disc-bound på jobbet för att lätt kunna flytta sidor till rätt ämne eller sätta in papper jag får. Det här har jag gjort från grunden.



Pärmarna är chipboard som jag klätt med jeanstyg och målat svart. 

Trollsländan har jag först skrivit ut en snygg mall från nätet och målat av konturerna med blyerts och sedan har jag använt cheese cloth till både vingar och kropp. 



Ögonen är 3D lack. Sen har jag färglagt den med shiny powders blandat med liquid medium. 



Ink splash för liv och rörelse samt text gjord av paper clay färglagd med shiny powder.

Denna bok ska få följa med till jobbet och påminna mig om återhämtning och utveckling! 

Säg bara till om det är något ni undrar över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar