måndag 18 juni 2012

Kort till chefen

Jag jobbar extra på en förskola och idag skulle chefen få en sommarpresent och jag var ombedd att göra ett kort.

Jag gjorde ett i helgen men glömde det hemma i morse för jag var sååå trött :)
Så det var bara att skynda sig att göra ett kort på jobbet, utan allt material man är van!!!




Jag tog ett tjockare ritpapper och vek ett kvadratiskt kort, på det målade jag en ruta, lite inspirerad av en distressruta och lite av hur en del gör bakgrunder med distress stains. Sen klippte jag ut blommor ur samma vita ritpapper. Jag gjorde tre liknande blommor fast i minskande storlek. Sen saknade jag en brad att sätta i mitten! Så jag gjorde en liten garnboll genom att knyta garnet flera gånger, trädde upp blommorna på det och fäste med en knut på baksidan. Limmade fast blomman mitt på den blå rutan. Klart!

Jag återkommer med en beskrivning på hur jag gjorde blomman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar