torsdag 15 september 2011

Pumpa

Jag såg en så läcker bild idag på pinterest, det var en pumpa publicerad av Kathy Taylor och i bilden stod det creationsbykara.com.
Hon hade gjort en pumpa av massor med bokblad men jag valde att göra min med ganska tjockt mönsterpapper från Making memories.



Jag ritade upp ett gäng cirklar och klippte ut dom. Mönstret ni ser är fram och baksida på samma papper. Sen vek jag dom på mitten och skar till några smala remsor av samma papper och vek även dom dubbla.


Jag satte smal dubbelhäftande tejp på min smala remsa och fäste ena sidan med mitten mot cirkelns mitteveck, se bilden.


Sen fäste jag andra sidan av den lilla remsan på nästa vikta cirkel.



När jag hade gjort så på alla mina cirklar så trimmade jag formen. En pumpa är ju inte rund som en boll oftast, utan mera platt i botten och på toppen. Så jag la ihop halvcirklarna så att de liknade en liten bok och klippte av en bit på topp och botten. Sen fäste jag ihop första och sista bladet med ännu en remsa.



Ett tvinnat papperssnöre fick bli min pinne i mitten och en grön rosett fick bli bladen. Klar!
Det här är mitt första pumpa försök men jag vill dela med mig av idéen med en gång för jag tyckte den var så rolig och lätt att göra!


Happy Halloween så småningom!

2 kommentarer: