torsdag 1 september 2011

Nässjöarna

På Uddevalla scrapträff var det två layout-utmaingar. I denna skulle man utmanas av en bild. På bilden fanns ett stort tomrum till vänster och i högra delen fanns en tredelad bild. Översta delen var en bild med stor text på sen följde en bild till vänster med text till höger och under den en bild till vänster med text till höger.

Att hitta tre bilder som hörde ihop i min packning var inte det enklaste men så hittade jag denna bildserie. Jag och min man försöker att komma upp till nässjöarna varje sommar, vi lyckas itne men vi försöker. Där fiskar han massor varje dag och jag softar och njuter av lägerliv. Layouten handlar om att röka öring. Det är gott om fick så vi brukar röka det mesta vi fångar och tar sedan med oss det hem. Men vandringen är lång så vikten på packningen är avgörande. Därför har vi gjort en egen rök av en IKEA-låda.


Bakgrundspappret är ett av de som jag vann med Brolle layouten. Jag hade börjat på den här LOn och kombinerat ihop bilderna på en kraft cardstock och till slut hittat ett papper som lyfte fram bilderna och skogskänslan. Samma papper som jag stansade ut titeln till Brolle layouten i förövrigt. Men sen dök beslutsångesten upp igen. Skulle jag ha vit, svart eller brun cardstock som bakgrund? När jag kikade igenom vinstpapprena hittade jag detta som troligen är en baksida och det kändes helt rätt till denna LO.

Titeln är stansad i brun CS från Reprint, pinecone tror jag den heter och det är ett QK alfabete som heter Stardust. 

Vid 21-tiden skulle layouterna vara inne och gissa om jag blev förvånad när jag vann igen!!! Jag ville inte att kvällen skulle ta slut! Men det gjorde den inte. Och med de två korten jag gjorde vann jag inte ;)

Längtar till nästa träff som är Svensk scrapbbokings träff i Karlstad i oktober. Det är betydligt fler deltagare och mycket mer DT-tätt men jag är nöjd om jag bara kan göra layouter som jag känner mig nöjd med. Nu har jag ju vunnit mer än en gång och då känner jag att jag nog har nått en helt OK nivå iaf :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar