fredag 12 augusti 2011

Altrat en mapp

Jag har altrat en minnesmapp till Angelina. I den kan vi stoppa teckningar, kul ord och uttryck, diplom och andra minnessaker.



Jag grundmålade hela mappen med vit akrylfärg som jag gnuggade ut med fingrarna. Sen strök jag på Crakle paint i nyansen Broken China lite här och där. Med en swirlmask från Tattred Angels och en Brilliance stämpeldyna gjorde jag det rosa partiet i hörnet.

Stjärnmöstret i övre vänstra hörnet är en servett från Panduro som är fastsatt med multimedia. Bakgrunden är även stämplad med en textstämpel och Inkidos splash stämpel.



Lite tissuetape fick bli bakgrund för hjärtat som jag gjort av hemmagjord metalltejp och embossat med Cuttlebugen. Bokstäverna är också gjorda med egen metalltejp och utstansade med Diesel alfabetet. Jag gillar den lite skrynkliga strukturen dom fick vid stansningen :)



Jag gjorde en liten bok av en sida ur ett lexikon och målade den med vit akrylfärg för att tona ner texten. Den fick prydas av en fjäril från Kort og godt samt ett hjärta med texten "Made with love"



Slutligen använde jag en embossingcreme och en flexschablon från Viva decor för att få texten memories. När jag puffat färgen för att få den hög och fin dekorerade jag den lite ytterligare med glitterlim.

Mappen var jättekul att göra. Kleta färg är en höjdare ;)

1 kommentar:

  1. Åh vad fin!! Kan inte du ta med den på träffen den 22/9?? Skulle vara skoj och se den "live" också kanske du kan berätta/visa hur du gjort lite mer :)

    SvaraRadera