söndag 24 april 2011

Samuel sol

Den här är jag faktiskt riktigt nöjd med. Den är gjord efter en skiss till en utmaning. Fjärilarna är stansade med en cuttlebug die och sedan embossade med tillhörande minifolders. På den översta fjärilen har jag stansat ut ett extra lager i vellum som jag embossat. Snirkeln är klippt ur ett papper och infärgad för att passa. Och som ram på bilden så har jag skrapat med ett verktyg. 
Titeln är stansad med ett Bosskut alfabet och sedan har jag färgat in kanterna och slutligen krackle lackat dom. Det ljusblå pappret var vanligt kvadratiskt från början men jag la ett papper vars form jag tyckte om på baksidan, målade av konturen och klippte ut. 


 Den här layouten heter Fångad. Samuel sitter tryggt i faster Marias famn och kikar ut genom ett fönster.
Pappret kommer från Bo Bunny, ramen är stansad med en fiskars kantstans. Och det prickiga pappret är MME. Rosor och band kommer från Inkido. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar