måndag 14 mars 2011

Ny kortteknik

Igår kväll satt jag och gjorde ett beställningskort och skaparlusten flödade! Jag kom på att man kunde göra ett ganska trevligt kort genom att bara riva mönstrat papper och kombinera ihop några olika som man gillar. 
Banderollen är utskriven på ett pärlemopapper i min laserskrivare och sen har jag klippt till flikarna och veckat den för att få banderollkänsla. Mitten sitter på 3D kuddar. Bakom sitter ett skelettblad. 


Den lilla lila rosen är färgad med en hemmagjord mist, dvs stämpeldynsrefill i vatten som sprayas på för rätt färg. Lite metallbling och en till blomma fick  bilda en liten blomstergrupp. 
















Sen jag gjorde några småkort också. Det här är 4*8 tum så man får ut fyra stycken på ett cardstock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar